Kodėl logotipas negali kainoti €20?

Logotipo dizaino kūrimas šiais laikas, ko gero, yra per mažai vertinamas dalykas. Žmonės dažnai nesupranta, kaip svarbu turėti gerą logotipą ir kaip jis yra svarbus jų verslui. Čia bus aprašomi svarbūs faktai, rodantys, jog logotipo kūrimas tikrai vertas ne keleto ar kelių šimtų litų, kaip kad dabar mes esame įpratę matyti įvairiuose „dizaino konkursuose“.

Bendrai kalbant,  bus lyginamas „pigus logotipo dizainas“ ir „profesionalus logotipų dizainas“, ir aiškiai pamatysime, kodėl rimti, profesionalūs dizaineriai tokių darbų už itin mažas sumas daryti nė neapsiima, ir kodėl yra verta investuoti būtent į profesionalų dizainą.

Kas yra logotipas?

Norėdami suvokti, koki vaidmenį turi atlikti logotipas, pirmiausiai reikia žinoti, kas yra logotipas. Wikipedia aiškina, kad logotipas – specialiai parinktu šriftu parašytas pavadinimas ar santrumpa; pavadinimas ar santrumpa, sudaranti visumą su grafiniu elementu ar simboliu; arba tik grafinis elementas arba simbolis be teksto ar santrumpos. Logotipo kūrimo esmė – įkūnyti kompanijos dvasią, išskirti ją iš konkurentų tarpo, būti lengvai suvokiamu bei atpažįstamu bei lengvai pritaikomu visuose media kanaluose (nuo spaudos iki interneto). Logotipai neretai derinami su kompanijų šūkiais (pvz., Nike “Just do it”). Logotipas ir firminis stilius – sudėtinė kompanijos, produkto ar institucijos komunikacijos ir rinkodaros dalis.

Jei logotipas yra toks svarbus ir turi atlikti tiek daug funkcijų, imi galvoti – kodėl kai kurie logotipo iš viso neturi, arba kodėl vis dar mėginama ieškoti kuo pigesnių logotipo dizaino kūrimo alternatyvų?

Darbas „ant durniaus“ ir dizaino konkursai

Dar prieš pradedant lyginti tarpusavyje logotipus, pakalbėkime apie tam tikrą reiškinį, kuris angliškai vadinasi „spec work“ – tai „spekuliacinio darbo“ santrumpa, lietuviškai tai skambėtų maždaug „darbas ant durniaus“ arba tiesiog “chaltūra”.

Štai ir pavyzdys: „Sukurk man išskirtinį logotipą, jei man patiks ir norėsiu, aš sumokėsiu“. Taip neteisinga.

O štai pavyzdys iš kitos srities, kur toks „spekuliacinis“ darbas nedaromas:

„Įsivaizduokime, kad nuėjome pas odontologę patikrinti savo dantų būklės. Patikrinusi dantis, odontologė pasakė, jog gali, tarkime nuvalyti apnašas ir taip padėti sugotis nuo ėduonies. Tuomet aš pasakau: tvarkoje, dirbkite, atlikite tuos veiksmus, ir jei liksiu patenkintas jūsų darbu, būsiu laimingas galėdamas sumokėti. Tačiau odontologė pasakė, kad taip nieko nebus, nes ji dirba tik iš anksto sutarusi paslaugos kainą. Tuomet aš pasakau, kad savo sprendimą jai pasakysiu pasikonsultavęs su kitais odontologais“. Galite net neabejoti, jog nei vienas odontologas nesutiks atlikti darbo, už kurį sumokėta bus „galbūt“.

Štai toks scenarijus dizaino srityje vyksta nuolatos, ir tai iš tiesų šią sritį iškreipia. Kaip kad ir odontologas ar kitas savo srities profesionalas, taip ir dizaineris ar kompanija neturi investuoti savo laiko ir resursų projektui, kuriame nėra jokių garantijų.

Toliau plėstis čia nereikėtų, juolab kad apie tai yra ir nemažai parašyta įvairių kitų straipsnių, tačiau viena aišku – įvairių dizaino konkursų ir tokio darbo „ant durniaus“ reikėtų vengti visais atvejais. Ir taškas.

Profesionalaus logotipo dizaino kūrimo procesas paprastai susideda iš:

  • Projekto aprašymo: kompanija ar dizaineris paruošia klausimyną ar atlieka interviu su klientu ir turi projekto aprašymą
  • Analizės: atliekama analizė, kurioje daugiausiai dėmesys kreipiamas į pačią rinką, jos istoriją ir konkurentus.
  • Tendencijų: atliekama sėkmingų logotipų pavyzdžių analizė, nagrinėjami dabar populiarūs stiliai ir tendencijos, kurios siejasi su projekto aprašymu.
  • Eskizų ir koncepcijos: remiantis aprašymu ir analize sukuriama koncepcija(os). Dizaineris panaudoja savo kūrybinę išmonę ir žino, kaip nupiešti logotipą.
  • Apmąstymų laikotarpio: dizaino proceso metu daromos pertraukėlės. Tai leidžia dar labiau subrandinti idėjas, pasisemti dar daugiau entuziazmo.
  • Užbaigimas: Visi logotipai realizuojami vektoriniam formate, pateikiami visi populiariausi failų formatai (pdf, eps, cdr, ai)
  • Taisyklės: esant pageidavimui, kuriama stiliaus knyga, kuri apibrėžia logotipo naudojimo taisykles įvairiuose fonuose, paviršiuose, formose ir pan. Pavyzdys

Ar vis dar manote, jog visa tai profesionaliai atlikti kainuoja keletą litų?

Be to, vien tokiems darbams atlikinėti reikalinga legali programinė įranga kainuoja tūkstančius litų.

Dar daugiau priežasčių

Štai dar keletą priežasčių, kodėl logotipo kūrimas verta ne keliolikos litų:

  • Logotipas yra pats pirmasis aspektas, kurį klientai pastebės kompanijoje
  • Logotipas turi būti ilgaamžis
  • Logotipas turi būti originalus
  • Logotipas turi atrodyti profesionaliai
  • logotipo kūrimą reikia įdėti pakankamai laiko
  • Logotipas yra pirmasis jūsų įvaizdžio aspektas

Ar žinojote, kad…

  • Visiems gerai žinomas prekinis ženklas ADIDAS buvo sukurtas brolių Dassler`ių 1920, kurie vėliau pasuko skirtingais keliais. Vienas iš jų tesė veiklą su ADIDAS, o kitas sukūrė prekinį ženklą PUMA.
  • Brangiausiai vertinamas pasaulio prekinis ženklas APPLE prakąstas obuolys buvo sukurtas vieno iš įkurėjo Regio McKenna`o ir turi tiesioginių sąsajų su biblija. Obuolys simbolizuoja Adomo ir Ievos istoriją.
  • Vienas brangiausių pasaulio prekinių ženklų COCA-COLA buvo sukurtas prieš daugiau nei 125 metus ir priešingai nei didžiausias konkurentas PEPSI (logotipas pasikeitė daugiau nei 10 kartų) per tą laiką beveik nepasikeitė. Coca-cola logotipas buvo sukurtas John`o Pemberton`o

Kaip vertintumėte šį straipsnį?

Vidutinis įvertinimas / 5. Balsų skaičius:

Įvertinimų dar nėra. Būkite pirmas!