Internetu „kaimiečiai” perka ne tik kvepalus, bet ir karves

Remiantis praėjusių metų tyrimų duomenimis, kas trečias lietuvis apsiperka elektroninėse parduotuvėse, dažniausiai – tai 18-45 m. miesto gyventojas, kurio prekių krepšelyje dominuoja kosmetika, kvepalai, drabužiai, bilietai bei knygos. Tačiau naujausios apklausos atskleidžia pasikeitusią situaciją: kinta ne tik statistinio pirkėjo paveikslas, bet ir prekių asortimentas – internetu vis dažniau apsiperka mažesnių miestų ir miestelių gyventojai, kuriems net karvės pirkimas internetu tampa įprastu dalyku.

„Jau praėjo tie laikai, kai „kaimo“, tiksliau, mažo miestelio gyventojas asocijavosi su apie technologijas nieko neišmanančiu žmogumi. Šaržuotas pasakymas „kaimietis“ dabar gali būti taikoma ir žmogui, dirbančiam mieste, bet gyvenančiame užmiestyje, o tas tikras „kaimietis“ jau dabar yra nebesiejamas su žmogumi, kuris nežino kas yra internetas arba išmanus telefonas ,– sako agrofirmos „Sėklos“ vadovas Ramūnas Ažukas. – Elektroninė prekyba panaikina atstumus tarp didmiesčių ir mažesnių miestelių. Pastarųjų gyventojams net patogiau apsipirkti internetu – nereikia ruoštis ilgai kelionei į kitame mieste esantį prekybos centrą. Laiką šiais laikais taupo net ir kaimo žmogus“.

Elektroninės komercijos konsultanto Vytauto Vorobjovo teigimu, išaugęs internete apsiperkančių mažų miestelių gyventojų skaičiaus yra akivaizdus. „Ne vienas internetinis prekybininkas jau atrado, kad vienos aktyviausių pirkėjų – pasiturinčių ūkininkų žmonos, turinčios nemažą sumą banko sąskaitoje ir pasigendančios arti esančių prekybos centrų, kuriuose tuos pinigus galėtų išleisti. Štai tada jos atranda internetines parduotuves su neribotu asortimentu – nuo drabužių iš įvairiausių pasaulio kampelių iki baldų, buitinės technikos. Kalbant apie žemės ūkį, tai net naminių gyvulių pirmiausia ieškoma internete“. Specialistas pastebi, kad dabar karvės, arkliai ir kiti naminiai gyvūnai pirmiausia atsiduria ne turguose, kaip anksčiau, bet interneto skelbimuose. Tad galima drąsiai sakyti, jau atėjo diena, kai žmonės ir karves perka internetu.

Naujas tendencijas puikiai įrodo mažesnių miestelių žmonėms vienų aktualiausių prekių – sodo ir daržo reikmenų –pardavimai internetu. Remiantis neseniai veiklą pradėjusios internetinės parduotuvės „Žalia stotelė“ statistika, 47 proc. apsipirkusių sudaro didmiesčių gyventojai, o 53 proc. – žmonės iš mažesnių Lietuvos miestų ir miestelių.

Didėjantys įvairių namų ūkiams reikalingų prekių pardavimai atskleidžia ir dar vieną tendenciją – internetu perkama daugiau. „Swedbank“ pavasarį pristatyti duomenys atskleidė, kad vidutinė vieno pirkinio internetu kaina Lietuvoje yra beveik 23 eurai. Remiantis sodo ir daržo prekių internetinės parduotuvės „Žalia stotelė“ duomenimis, lyginant su šio tinklo stacionariomis parduotuvėmis, elektroninėje parduotuvėje žmonės yra linkę išleisti net 3 kartus daugiau. „Vienas svarbiausių veiksnių renkantis prekę yra profesionali konsultacija, todėl ir konsultacijai internetinėje parduotuvėje skiriame labai daug dėmesio – konsultuojama telefonu, „online“, taip pat internetinėje parduotuvėje yra daug naudingų straipsnių, vaizdo mokomųjų klipų specialiai sukurtas „Sodininko kalendorius“. Teisinga konsultacija lemia pirkėjo apsisprendimą pirkti, o kai žinai, kad perki tikrai gerą daiktą, nebaisu nusipirkti ir daugiau. Manau, ši taisyklė galioja ne tik tokių specifinių prekių, kaip sodo ir daržo reikmenys, bet ir kitų verslų prekių grupėse kurių pardavimas neatsiejamas su ekspertine konsultacija“, – sako R. Ažukas. Jo teigimu, e. parduotuvėje daug lemia ir platus prekių asortimentas, pavyzdžiui, galimybė įsigyti prekes, kurios anksčiau buvo pasiekiamos tik didžiausiuose miestuose, arba nestandartinės prekės.

Sėklų eksporto patirties į elektronines parduotuves Jungtinėje Karalystėje, Švedijoje, Suomijoje, Danijoje, Singapūre bei kitose šalyse, turinčios agrofirmos „Sėklos“ vadovas mano, kad apsipirkimas internetu, dažnai į prekybos centrus negalintiems atvykti lietuviams, ilgainiui taps toks pat įprastas reiškinys, kaip ir duonos įsigijimas vietinėje parduotuvėlėje. Planuojami išaugę pardavimai kuria ir atitinkamą internetinės parduotuvės „Žalia stotelė“ ateities viziją – per 5 metus tapti didžiausia specializuota e-parduotuve sėklų bei sodo/daržo prekių segmente Baltijos šalyse, po kelių metų atidaryti specializuotas išskirtinai sėklų internetines parduotuves Anglijoje ir Švedijoje.

Kaip vertintumėte šį straipsnį?

Vidutinis įvertinimas / 5. Balsų skaičius:

Įvertinimų dar nėra. Būkite pirmas!