Verslo sėkmės tendencijos

Įsidėmėkite: globalizacijos pasikeitimai, klimato kaitos poveikis aplinkai, demografiniai pokyčiai, individualizmas ir vertybių įvairovė, skaitmeninis gyvenimo būdas, skirtingų sričių suderinimas – tai šešios pagrindinės tendencijos, kurios darys įtaką verslo sėkmei ir lyderystei iki 2030 metų.

Tarptautinės konsultacijų bendrovės „Hay Group“ tyrimas atskleidė, kad įmonių vadovai jau dabar turi įgyti naujų įgūdžių ir kompetencijų, jeigu jie nori būti sėkmingi ateityje.

„Tarptautinis ir tarpkultūrinis išprusimas, absoliutus skaidrumas, įsiklausymas į darbuotojus, komunikacija su darbuotojais jiems, o ne vadovui patogiomis priemonėmis, individualių motyvavimo svertų radimas – tai kompetencijos ir įgūdžiai, kuriuos turi turėti ateities lyderis“, – sako Eligijus Kajieta, bendrovės „Hay Group“ generalinis direktorius Baltijos šalims. Pasak jo, verslo pasaulį artimiausiais metais keis šešios pagrindinės tendencijos, prie kurių greičiausiai turės prisitaikyti įmonių vadovai.

Globalizacija

„Šiuo metu vyksta antros kartos globalizacija. Mes pripratę, kad Vakarai užkariauja Rytus, kad Vakarai iš Rytų pasiima pigią darbo jėga ir lobsta. Tačiau viskas keičiasi. Jau dabar didžiausias ekonomikos potencialas yra Rytuose, Rytuose yra perkamoji galia ir vidurinioji klasė. Verslas turi suprasti, kad norint augti, reikia išmokti žaisti pagal Rytų taisykles. Pavyzdžiui, greito maisto tinklas „McDonald‘s“ turi pergalvoti savo koncepciją, nes tai, kas veikia Vakaruose, neveikia Indijoje. Jeigu šis maitinimo tinklas norės augti, jis turės būti Indijoje. Net globaliam verslui vis labiau reiks būti prisitaikiusiam prie lokalios rinkos“, – globalizacijos iššūkį pristato p. Kajieta.

Pono Kajietos teigimu, lyderiams neišvengiamai reiks išmokti dirbti su nutolusiomis komandomis, su skirtingų kultūrų žmonėmis ir plėtoti naujo topo santykius. „Vadovai pripratę būti tiesioginiais vadovais, bet dirbant su nutolusiomis komandomis reikš išmokti plėtoti partnerystės santykius“, – sako „Hay Group“ vadovas.

Klimato kaita

„Aplinkosauga tampa svarbiu svertu priimant verslo sprendimus. Pavyzdžiui, Didžiosios Britanijos naftos kompanija „British Petroleum“ po katastrofos Meksikos įlankoje sulaukė labai daug visuomenės kritikos dėl to, kad savo prekės ženklui ji skyria daugiau lėšų nei aplinkosaugai. Ateities lyderiai turi galvoti konceptualiai, t.y. trimis lygmenimis, ar jų priimami sprendimai bus efektyvūs verslui, darbuotojams ir visuomenei“, – pažymi p. Kajieta.

Individualizmas ir vertybių įvairovė

„Hay Group“ vadovas atkreipia dėmesį, kad vis daugiau žmonių dirba ne dėl karjeros ir pinigų. „Vadovams kyla naujas iššūkis, kaip motyvuoti kiekvieną komandos narį individualiai, kaip surasti asmeninį lojalumą skatinančias priemones. Reiks išmokti klausytis, o savo elgseną pritaikyti ne tik skirtingoms komandoms, bet ir skirtingiems komandos nariams“, – dėsto jis.

Tuo pačiu, pasak p. Kajietos, vadovai susilauks spaudimo, nes darbuotojai norės skaidrumo. „Individualus požiūris ir visiškai atvira komunikacija“, – iššūkį įvardija pašnekovas.