Kodėl turime mažinti svetainės atmetimo rodiklį?

google analitika ir adwordsStebite savo svetainės statistiką? Matėte svetainės atmetimo rodiklį, bet neatkreipėte į jį dėmesio? Ar žinojote, kad jis nurodo svetainės kokybę ir atskleidžia vartotojų susidomėjimą jūsų svetaine? Tai vienas svarbiausių rodiklių, norint pasiekti aukštų rezultatų paieškos sistemose. Apie atmetimo rodiklį ir būdus jį mažinti šnekučiavomės su sertifikuotu „Google Adwords“ bei „Analytics“ profesionalu Roku Golcu.

Atmetimo rodiklis ir jo svarba

Kaip aiškinama „Google Analytics“, atmetimo rodiklis rodo, kokia dalis žmonių iš visų užsukusiųjų į svetainę išėjo peržiūrėję tik vieną puslapį. Pašnekovas pabrėžia, kad čia skaičiuojami ne tik vartotojai, peržiūrėję vieną puslapį. Į atmetimo rodiklio skaičiavimus įtraukiami visi, kurie neatliko jokio veiksmo. „Google Analytics“ turi tokių dalykų, kaip įvykiai, kurie gali būti naudojami matuoti įvairiems veiksmams, neturintiems realaus puslapio atvertimo. Tokiu atveju netgi paspaudimas ant nuotraukos ar pasidalijimas socialiniame tinkle (nors vartotojas ir nenuėjo į kitą puslapį) gali būti laikomas veiksmu. Vadinasi, tai bus įtraukta į atmetimo rodiklio apskaičiavimą ir jis bus žemesnis. Todėl pradedantieji turėtų nepamiršti programuotojų paklausti, ar nėra kokių nors įvykių, sudėtų į puslapį“, – aiškina R. Golcas.

„Jei atmetimo rodiklis labai aukštas, tarkime, du ar tris kartus didesnis už svetainės vidurkį, pirmiausia reikėtų pasižiūrėti, iš kur ateina šie vartotojai. Tai gali būti neteisingai pasirinkto reklamos kanalo padarinys. “
R. Golcas

Apibendrinant atmetimo rodiklio sąvoką, šis skaičius tiesiog parodo, kuriai daliai savo lankytojų jūs nepadarėte gero įspūdžio. „Vartotojai atėjo iki svetainės, ją pamatė ir pabėgo. Jei į tai nebus kreipiama dėmesio, visos rinkodaros pastangos nueis veltui. Tai tas pats, kas pilti vandenį į kiaurą kibirą“, – palygina „Google Analytics“ ekspertas.

Kas didina atmetimo rodiklį?

„Jei atmetimo rodiklis labai aukštas, tarkime, du ar tris kartus didesnis už svetainės vidurkį, pirmiausia reikėtų pasižiūrėti, iš kur ateina šie vartotojai. Tai gali būti neteisingai pasirinkto reklamos kanalo padarinys. Jūs reklamuojatės auditorijai, kuri nenori jūsų prekių ar paslaugų. Jei atmetimo rodiklis pakilo staiga, peržiūrėkite naršyklių ataskaitą. Patikrinkite visas naršykles ir jų versijas. Galbūt jūsų svetainė pradėjo prastai veikti senesnėse versijose. Jei neseniai pakeitėte dizainą, tai gali stipriai pakelti atmetimo rodiklį. Ypač jei dizainą keitėte be jokių duomenų analizės. Atminkite, kad įmonė ar dizaineris, kuriantis jums naują dizainą, nieko nežino apie jūsų svetainės lankytojus. Tad naujas dizainas gali visai nepatikti jūsų lojaliems ir (arba) naujiems vartotojams“, – atkreipia dėmesį specialistas.

R. Golcas interneto svetainėse dažniausiai pastebi šias klaidas: informacija (ir paveikslėliais) perkrauti puslapiai; netinkamas dizaino, navigacijos, išdėstymo pasirinkimas; techniniai niuansai (svetainės greitis, prastas veikimas, mobiliosios versijos nebuvimas, ne visų naršyklių palaikymas); blogas „Google Analytics“ kodo įdėjimas arba kelių kodų buvimas svetainėje.

Kaip pagerinti atmetimo rodiklį?

Norintiesiems sumažinti aukštą atmetimo rodiklį pašnekovas pirmiausia pataria atlikti šiuos veiksmus: užeikite į jau minėtą naršyklių ataskaitą „Google Analytics“ paskyroje, taip pat pažiūrėkite į mobiliųjų įrenginių ataskaitą ir atkreipkite dėmesį į lankytojus iš skirtingų įrenginių. Peržiūrėkite savo svetainės lankytojų kanalus ir pastebėkite, iš kur ateina tie, kuriems būdingas aukštas atmetimo rodiklis. Nepamirškite ir auditorijos ataskaitos. Čia vertėtų paanalizuoti, ar nauji, ar grįžtantys vartotojai išsiskiria aukštesniu atmetimo rodikliu.

Atsidarykite puslapių ataskaitą ir susiraskite visus puslapius, kurie turi pakankamai peržiūrų ir aukštą atmetimo rodiklį. Nepaisykite puslapių su vos keliomis peržiūromis, jų tobulinimas neatneš daug naudos.

Išsiaiškinus aukštą atmetimo rodiklį lemiančius veiksnius, pašnekovas pataria išbandyti svetainę su visomis naršyklėmis ir įrenginiais. „Ypač su tais, kuriems būdingas aukštesnis atmetimo rodiklis. Susirašykite visas klaidas ir jas ištaisykite“, – pataria R. Golcas. Taip pat derėtų peržiūrėti reklamos kanalų auditorijas, raktinius žodžius, reklaminius skydelius. Anot eksperto, reikia pabandyti suprasti, ar tikrai į svetainę patenka tinkama auditorija.

Pašnekovo teigimu, reikėtų bandyti pažvelgti į puslapį vartotojo akimis. Patys sau turite atsakyti į klausimus, kodėl vartotojas išeina, vos patekęs į šį puslapį. Ko čia gali trūkti?

Pasak „Google Analytics“ eksperto, kiekvieno šio punkto pataisymas mažina bendrą atmetimo rodiklį. Labai retai problema slypi tik vienoje vietoje. Dažniausiai tai grupė būtinų pakeitimų.

„Jei jūsų bendras atmetimo rodiklis yra apie 30 proc., viskas yra gerai. Svarbiausia atsiminti, kad nereikia skirti atmetimo rodikliui labai daug laiko. Tai negali būtų jūsų pagrindinis tikslas. Netapkite apsėsti atmetimo rodiklio mažinimo. Ne visi puslapiai, turintys aukštą atmetimo rodiklį, yra blogi. Jei vartotojas užsuko į jūsų puslapį, pavyzdžiui, paskaityti straipsnio, jis jį paskaitė, gavo reikiamą informaciją, todėl niekur daugiau nepaspaudė ir išėjo“, – priduria R. Golcas.

Šaltinis